Joku homo varasti sytkärini. Musta cricket. Tuo se paska takasin, ei siinä oo ees kaasua. Eikö mitään voi jättää kenkään luokan ulkopuolelle naulakkoon siksi aikaa ku on ihanalla ruotsintunnilla ja opettaja päättä että nyt ollaan kengittä yksi tunti.

Meidän koulussa pidetään kenkiä koko ajan.  Musiikissa pestään ensin kädet. Liikunnan jälkeen mennään suihkuun. Paitsi kukaan ei mene. Valitunnilla saa juoda alkoholitonta siideriä, muttei energiajuomia. Aamupalalla on kahvia ja teetä. Ja paprikasuikaleita, jos ottaa leipää. Minäpä juon teetä ja otan kaverilta paprikaa. Maksaa 1,20€. En ole koskaan maksanut itse. Perhe tarjoaa aina. Eihän mulla rahaa ole, kaikki menee vaatteisiin, kyniin, paperiin, tupakkaan, cokikseen ja pepsiin. Isä sanoo ettei ole rahaa. Sisarus muutti opiskelemaan, vuokra satasen enemmän kuin edellisessä asunnossaan ja sen maksaa yhdessä kämppistensä kanssa, saa tukia, käy töissä, isä saa tukia, elatusmaksuja äidiltä, joka juuri ja juuri pystyy itse elämään, ja muuta shittiä. Ja rahaa ei muka ole maihareihin, vaikka viime vuonna oli niin helvetisti rahaa.. Millä hitolla mä sitten meen talvet, niillä vitun kalleilla limited edition Converseilla joista maksoin joka sentin ja postikulut omasta taskusta ja sitten ku ne on paskana mä itken pääni irti? Eikä oo kampaajaankaan rahaa. Eihä viime vuodesta oo muuttunu ku satanen enemmän vuokraa. Mut enhän mä voi ymmärtää. Mä vaan oon lapsi.

Multa odotetaan sitä että pärjäisin itte. Niinhän mä muka teen. Maksan kaiken muun paitsi laskuni. Ruoan joudun joskus ostamaan itse. Maksan itse kaiken turhan huvin. Viisi euroa viikossa ja jos hyvin käy kokeessa niin siitä voi saada rahaa. Kahdet converset, yhdet maiharit, useat vaatekerrat, tupakat, tussit, kynät, pepsit, muumitikkarit.

 

Vitun sekavaa rageemista, aiheesta josta en ymmärrä mitään. Kiitos, anteeksi ja näkemiin.